Sofia Wikells Telenorresa: ledarskap och “Människor emellan”
Kundcase
10 January 2024

Sofia Wikells Telenorresa: ledarskap och “Människor emellan”

Vi har intervjuat Sofia Wikell, Team Manager på Telenor. Sofia delar med sig av sin resa inom företaget, ger inblick i Telenors spännande nya projekt “Människor emellan,” och berättar om det framgångsrika samarbetet med 2Complete inom kompetensförsörjning.

 

 

Hur ser din nuvarande roll ut på Telenor, och kan du dela med dig av hur din interna resa har sett ut?

Ja, jag har gjort en lång resa internt och jag har faktiskt precis bytt jobb igen! I min nya roll som Team Manager på Telenor ligger mitt främsta fokus på ledarskap, projektledning, välmående och att driva mot resultat med glädje. Det är på många sätt likt den roll jag precis lämnat på Vimla. Dessförinnan har jag lång erfarenhet av att arbeta mot kundfront, skapa engagemang och all form av säljdrivande aktiviteter.

 

 

Varför ska man bli en del av team Telenor?

Det är inte varje dag som företag startar upp något nytt. När man blir en del av vårt team så blir man delaktig i att driva framåt och sätta kulturen tillsammans med oss ledare för ett helt nytt team. Det är den perfekta möjligheten för dig med erfarenhet av service som vill starta din karriär inom telekombranschen. Kanske vill du jobba inom butik, marknad eller IT i framtiden? Vi kommer lägga starkt fokus på att alla ska känna att det finns nya utmaningar och mål att nå internt.

 

 

Hur är det att samarbeta med 2Complete inom kompetensförsörjning?

Det är positivt att vi känner varandra sedan innan då vi arbetat ihop i flera år med bemanning på Vimla. Ni är lyhörda på våra behov, ni hittar fort rätt i målgruppen för vår kravprofil. Vi söker dom där guldkornen som vill växa på kontoret med långsiktighet. Ni lär verkligen känna vårt team vilket skapar möjligheter till hållbar kompetensförsörjning.

 

 

Berätta lite mer om ert senaste projekt på Telenor, “Människor emellan”

Det är ett kommunikationskoncept som också hänger ihop med tanken kring att hämta hem en del av vår kundservice från externa callcenterns, vi flyttar hem pulsen till hjärtat. Det är ett steg i rätt riktning för att komma närmare våra kunder. Vi utbildar multiskilled agenter internt med målet att skapa effektivare samtal och nöjdare kunder.

 

 

Ett stort tack till Sofia för att hon delat med sig av sina insikter och erfarenheter. Det är alltid inspirerande att höra om interna resor och framgångsrika projekt. Vi ser fram emot att följa Sofias fortsatta framgångar tillsammans med sitt nya team på Telenor!