
Redovisningskonsult till Constator i Sickla (60–75%)
Stockholm
Tillsvidareanställning
Heltid
Publicerad 31 October
Hos Constator Redovisning får du arbeta nära både kunder och kollegor i en liten och sammansvetsad byrå där struktur, engagemang och trivsel går hand i hand. Här trivs du som uppskattar ordning och reda men också värdet av ett gott skratt mellan varven. Vi söker dig som vill utvecklas i rollen som redovisningskonsult och bygga långsiktiga kundrelationer grundade på förtroende och kvalitet.
“Constator är en mindre och värderingsstyrd redovisningsbyrå där kvalitet och kundrelationer står i centrum. Här arbetar man nära kunder i olika branscher och erbjuder stöd genom hela redovisningsprocessen – alltid med ett personligt bemötande och stort engagemang.”
Vad erbjuder vi?
- En personlig redovisningsbyrå med korta beslutsvägar och högt i tak
- Arbete i ljusa lokaler på A House i Sickla, ett kreativt kontorshotell där Constator sitter i egna kontorsrum, med nätverk, frukostar och aktiviteter
- En vardag som präglas av både fokus, värme och gemenskap där kollegor stöttar varandra
- Möjlighet att utvecklas i rollen och ta mer ansvar på sikt
Vem söker vi?
Vi söker efter dig som har en bakgrund inom redovisning och som trivs i en vardag där struktur, ansvar och service går hand i hand. Du är trygg i det löpande arbetet och har ett intresse för att bygga relationer, både med kollegor och kunder.
Krav och kvalifikationer:
- Gärna 2–3 års erfarenhet av redovisning
- Goda kunskaper inom löpande bokföring, avstämningar, moms och skatter.
- Van att arbeta i ekonomisystem, gärna Fortnox och/eller Visma
- God kommunikativ förmåga och trivs i kundkontakt
- Vill arbeta deltid, cirka 75%
- Möjlighet till 100% i framtiden
Vi tror att du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Du är serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer, samtidigt som du är ödmjuk, nyfiken och gillar att samarbeta och ”bolla” lösningar tillsammans med kollegor.
Vad innebär rollen?
I rollen som redovisningskonsult hos Constator arbetar du brett och nära kundernas verksamheter. Du samarbetar ofta med en kundansvarig och blir en viktig kontaktperson i vardagen. Här får du möjlighet att fördjupa dig i kundrelationer, samtidigt som du utvecklas inom det löpande arbetet och successivt kan ta större ansvar.
Med arbetsuppgifter som exempelvis inkluderar:
- Löpande bokföring och kontering av verifikationer
- Leverantörs- och kundreskontra, betalningar och fakturering
- Avstämning av bankkonton, lönekonton och balanskonton
- Hantering av kvitton, utlägg och reseräkningar
- Momsredovisning och periodiska sammanställningar
- Månadsavstämningar / månadsbokslut
- Förberedande arbete inför årsbokslut
- Löpande kundkontakt och arbete med effektiva rutiner
Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister och ekonomisk skuldupplysning. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om 2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.
Skicka in din ansökan senast 10 December
Ansök nuHar du frågor om tjänsten?
Kontakta mig så löser vi det tillsammans
Dela annons



