
Sommarjobb - Teknisk Support / Servicedesk
Uppsala
Säsongsanställning
Heltid
Publicerad 22 April
Vill du arbeta med teknik och support i sommar? Har du ett intresse för nätverk och kommunikation? Vi söker nu engagerade och serviceinriktade personer till en teknisk support i Uppsala för en sommartjänst mellan maj och augusti.
Vad vi erbjuder
Vår kund är en av Nordens ledande leverantörer av datakommunikation och nätverkslösningar. De kopplar upp och ihop företag, privatpersoner och samhällen med modern och säker teknik. Som en del av supportteamet får du:
Vem söker vi?
Ingen är expert från början – det viktigaste är att du är nyfiken och villig att lära dig!
Vad innebär rollen?
Som en del av supportteamet kommer du att:
Det är en varierande roll där du får använda både din tekniska och sociala kompetens för att hjälpa kunder på bästa sätt. Tjänsten är på heltid och man arbetar veckodagar mellan 08-17. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.
2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.
Vad vi erbjuder
Vår kund är en av Nordens ledande leverantörer av datakommunikation och nätverkslösningar. De kopplar upp och ihop företag, privatpersoner och samhällen med modern och säker teknik. Som en del av supportteamet får du:
- Ett utvecklande och tekniskt arbete i en framtidsbransch
- Ett härligt team med kunniga och hjälpsamma kollegor
- Moderna lokaler i centrala Uppsala
- Möjlighet till fortsatt behovsanställning efter sommaren
Vem söker vi?
- Du har ett stort teknikintresse. Kanske har du läst en teknisk inriktning på gymnasiet, universitetet eller är självlärd inom nätverk och IT
- Du gillar att lösa problem och hjälpa andra, både via telefon och e-post
- Du är tålmodig, noggrann och har god kommunikationsförmåga
- Du kan läsa och skriva både svenska och engelska obehindrat
- Erfarenhet av teknisk support, servicedesk eller nätverk är meriterande men inget krav
Ingen är expert från början – det viktigaste är att du är nyfiken och villig att lära dig!
Vad innebär rollen?
Som en del av supportteamet kommer du att:
- Hantera inkommande ärenden från företag och partners via telefon och mail
- Felsöka och vägleda kunder i tekniska frågor inom nätverk och uppkoppling
- Samarbeta med kollegor och andra avdelningar för att lösa problem snabbt och effektivt
- Ge professionell och tydlig information till kunder
Det är en varierande roll där du får använda både din tekniska och sociala kompetens för att hjälpa kunder på bästa sätt. Tjänsten är på heltid och man arbetar veckodagar mellan 08-17. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.
2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.
Skicka in din ansökan senast 29 April
Ansök nuHar du frågor om tjänsten?
Kontakta mig så löser vi det tillsammans
Dela annons