Lager-och logistikchef

Lager-och logistikchef

Södertälje

Tillsvidareanställning

Rekrytering

Publicerad 30 June

Ansök nu


På uppdrag av kund söker vi en Lager-och logistikchef till företag utanför Södertälje. Vill du leda och optimera logistiska flöden samt driva förändringsprojekt i en dynamisk arbetsmiljö? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!

Vad erbjuder vi?
• Snabbväxande bolag med många utvecklingsmöjligheter

• Marknadsmässig lön

• 30 dagars semester

• Goda förmåner så som 5000 kr i friskvård och kollektivanslutna

• Gemenskap och goda möjligheter till utveckling.

Lagret som ska hanteras kräver noggrann planering och optimering. Rollen innebär en hög grad av operativt arbete där en typisk arbetsdag inkluderar både strategisk planering och hands-on logistikhantering. Det är viktigt att du trivs med förändringsarbete och kan leda ett team genom utmaningar. Mer information om kundbolaget ges vid personlig kontakt.

Vem söker vi?
• Eftergymnasial utbildning inom inköp/lager & logistik

• Minst 5 års erfarenhet i en liknande roll

• Erfarenhet från industri/processtyrd verksamhet

• Dokumenterad erfarenhet av att driva förändringsarbete och projekt

• Analytisk och strategisk höjd med förmåga att tänka långsiktigt

• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift

• God systemvana, system som SAP och Power BI ses som meriterande

• Ledarskapserfarenhet och personalansvar är meriterande.

Vi värdesätter personliga egenskaper som driv och handlingskraft, förändringsbenägenhet, analytisk förmåga, lugn och trygghet i ledarskapet, samt social och kommunikativ förmåga.

Vad innebär rollen?
Som Lager- och logistikchef kommer du att ta över ansvaret för både extern transport samt intern logistik. Du kommer att optimera lagerhanteringen för förbrukningsvaror och förbättra lagret med fokus på förbättringsarbete samt logistiska utmaningar. Rollen innebär att leda ett team på cirka 10 personer, inklusive truckförare, och driva projekt för att optimera materialflöden och lagring. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa effektiv logistik och supply chain. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att vara processägare för intern transport, extern transport och övergripande lagring. Du kommer att optimera flödet för produktionsrelaterade aktiviteter, stödja kundprojekt med externa transportlösningar och upprätthålla hög standard relaterad till säkerhet. Du kommer även att utveckla nya koncept, analysera flöden på plats och driva effektiviseringsförbättringar, driva digitalisering och automatisering av logistikflödet.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Intern logistik (lagret, lagringsoptimering, truckförare)

• Extern transport

• Utveckling av en övergripande lagringsplan

• Driva projekt för att optimera lagringsprocesser.

Vi erbjuder en spännande och varierande roll med startdatum 1 september. Arbetstiderna är kontorstider, 08:00-17:00 eller 07:00-16:00. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av kundbolaget. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Elida Rhodin via e-mail. Intervjuer och första kontakt för profiler som matchar kravprofilen på utannonserad tjänst kommer ske under slutet av juli månad med ytterligare information.

2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

Skicka in din ansökan senast 1 August

Ansök nu
Har du frågor om tjänsten?

Kontakta mig så löser vi det tillsammans

Elida Rhodin
Elida Rhodin
elida.rhodin@2complete.se+46 70 744 33 63

Dela annons