IT-supportansvarig till Protector Försäkring i Stockholm

Dina arbetsuppgifter
Tycker du om teknik, IT och att hjälpa dina kollegor? Motiveras du av en arbetsplats med frihet under ansvar och av en kultur med drivna människor? Då har vi rätt roll för dig!

Om rollen:

Till vår kund söker vi nu en person som känner sig hemma inom IT. Ditt arbete kommer att vara som IT-ansvarig för kontoret i Stockholm. I rollen som IT-ansvarig in-house supporterar du kollegorna i alla IT-frågor som kan uppstå. Vilket innebär att rollen förutsätter eget ansvar och driv där du ser vad som behöver göras utan att alltid få frågan. Detta är en roll att utvecklas inom i en prestationsbaserad arbetsmiljö. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innebära:


• Ansvarig för att supportera och följa upp ärenden inom 1st och 2nd line support till 500 användare i 5 länder (Oslo, Köpenhamn, London, Manchester och Helsingfors).

• Arbeta med IT relaterade frågor som hårdvaru- och applikationsstöd till lokala och fjärranslutna medarbetare och koordinera projekt och IT-aktiviteter på den lokala platsen.

• Ansvara för teknik och inköp till medarbetare som bland annat headsets, mus, dator, telefoni, system och uppkoppling.

• Analys av supportärenden (root cause analysis), dokumentera och ta fram permanenta lösningar.

Vad du får:
Du erbjuds en inkluderande arbetsplats där du har ett nära samarbete med dina kollegor, ett arbete med frihet under ansvar och kollegor med ett starkt driv. Bolaget har ca 100 anställda och har en stark företagskultur och gemenskap. Därför är det viktigt att du också drivs av en kultur där det går snabbt och tempot är högt.
Du får möjlighet att utveckla din tekniska kompetens och bli en del av en organisation som ser effekten av allt du gör, varje dag!

Detta är en trygg anställning hos ett bolag som genomsyras av en bra företagskultur med fina förmåner, som bland annat bra pension och privat sjukvårdsförsäkring. De sitter i fina lokaler i centrala Stockholm med tillgång till deras gym i byggnaden. I anställningen kan det bli aktuellt med resor till de andra kontoren.



Om företaget
Protector är ett skandinaviskt försäkringsbolag noterat på Oslobörsen. Företaget grundades i Norge 2004 och har sedan dess haft en snabb och lönsam tillväxt. Protector erbjuder försäkringar till företag och offentliga verksamheter och distribuerar sina produkter genom utvalda försäkringsmäklare. Under 18 års tid har företaget vuxit snabbt och verksamheten omfattar idag närmare 500 anställda; i Norge, Sverige, UK, Danmark och Finland. Företagets premieintäkter uppgick till 5 951 MNOK under 2021. Protector i Sverige har skapat lönsam tillväxt från 0 till 1 951MSEK i premievolym sedan 2011.

Din profil
I denna roll läggs stor vikt vid rätt personlighet. Kanske kommer du från en liknande roll inom IT-support eller onsite support, men vill ta ett steg in i ett spännande bolag. För att du ska trivas i rollen ser kunden gärna att du är lösningsorienterad, serviceminded, strukturerad och med en mentalitet att alltid vilja utvecklas och lära dig mer. Du tar ägandeskap för dina processer och är inte rädd för att ta i där det behövs. Eftersom du arbetar med att ge användare support krävs en nyfikenhet och social kompetens, där du tycker om att hjälpa dina kollegor.

Kvalifikationer:

• God kännedom och erfarenhet av Microsoft-produkter som Office, Teams, AD, Antivirus och Exchange.

• 2-3 års erfarenhet från liknande arbete.

• Du har praktiska kunskaper om konfiguration, användning och felsökning av hårdvara för bärbara datorer och internetapplikationer inklusive webbläsare, e-post och VPN.

• God kunskap inom ärendehanteringssystem.

• Kunskap av noggrann dokumentation.

• Flytande i engelska och svenska, i tal och skrift.

De har kontor i Norden och UK, men du kommer framför allt att arbeta tätt med Norges IT-team, där det finns möjlighet att bolla tanker och idéer. I Sverige rapporterar du till Finance Manager.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande.
Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Jasmine Jansson
på telefon +46 70 744 33 63 eller jasmine.jansson@2complete.se

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.


Kategori

Data/IT

Sista ansökningsdag

2022-10-13

Placering

Stockholm

Anställningsform

Tillsvidareanställning
Heltid

Kontaktperson

Jasmine Jansson
Ansök här

Om resultatet räknas - kontakta oss idag!


Alla rättigheter © 2Complete AB
Skicka ett meddelande så återkommer vi!
Formuläret innehåller fel. Kontrollera formuläret och försök igen. Tack!

Tack för ditt meddelande!

Göteborg
  • Kungsportsavenyn 21
  • 411 36 Göteborg
  • +46 8 445 43 44
  • info@2complete.se
2COMPLETE AB
Stockholm
  • Sveavägen 33, 5tr.
  • 111 34 Stockholm
  • +46 8 445 43 44
  • info@2complete.se
Skicka ett meddelande så återkommer vi!
Formuläret innehåller fel. Kontrollera formuläret och försök igen. Tack!

Tack för ditt meddelande!