Medarbetare till Kundsupport inom Byggbranschen till S:t Eriks

Dina arbetsuppgifter
S:t Eriks är ett av Sveriges ledande företag inom Mark- och VA-system. De söker nu en driven medarbetare till kontoret i Uppsala. Drivs du av service och att göra det lilla extra för kunderna? Då är detta rätt roll för dig. Då S:t Eriks alltid sätter sina kunder främst, vill de alltid optimera möjligheterna att erbjuda en exceptionell kundservice.

I denna roll kommer du att tillhöra innesäljavdelningen och som innesäljare innebär det att företräda företaget gentemot externa kunder, där du på ett professionellt sätt bemöter kunders förfrågningar som kommer till dem via samtal och mejl. Arbetet innebär också att lägga orders, ge tekniskt stöd och verka för merförsäljning samt följa upp offerter. Vidare ingår att upprätthålla kvalitet i deras affärssystem gällande kundinformation, kundavtal och priser samt stödja utesäljare i sitt arbete. I rollen ingår det att ständigt förbättra och utveckla arbetet inom Go-to-market. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att:


• Bygga och förvalta lönsamma kundrelationer med fokus på kundnöjdhet och kundnytta

• Ansvara för att ge utesäljare de tekniska underlag som krävs vid offert och order. Samt skapa offerter upp till ett värde specificerat i företagets attestordning i samråd med kundansvarig

• Att tillsammans med utesäljare, vid behov, driva kundprojekt

• Ansvara för att ordrar registreras och är uppdaterade i affärssystemet samt bekräftas till kund

• Ansvara för att kundspecifika prislistor och uppdaterad kundinfo finns i affärssystemet

• Ansvara för att boka transporter, leveransbevakning av dessa och vid avvikelser informera kund

• Bemanna inkommande samtal och mejl

• Identifiera förbättringsområden och driva förbättringsprocesser tillsammans med kollegor och att arbeta i överensstämmelse med företagets policy, mål och kvalitetssystem

S:t Eriks sitter i ljusa fina lokaler i Uppsala. Arbetstiderna är måndag till fredag under kontorstider. Tjänsten är ett vikariat på heltid fram till oktober 2023 med stor chans till förlängning.


Om företaget
S:t Eriks utvecklar, tillverkar, säljer och levererar Mark-, Tak- och VA-system till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden. De är ca 400 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige från Staffanstorp i söder till Piteå i norr. Mer information om företaget och verksamheten hittar du på www.steriks.se


Din profil
Vi söker dig som motiveras av att arbeta med kunder, är en van telefonanvändare och kan hantera en stor orderingång samt offerthantering. Vi ser gärna att du har erfarenhet från bygg, mark, VA eller liknande. Du är en affärsmässig och serviceinriktad person som är van att arbeta självständigt och strukturerat i flera affärssystem. För att passa in i rollen tror vi även att du:


• Har mycket god datavana

• Har erfarenhet av administrativt arbete

• Har erfarenhet från något större affärs/orderhanteringssystem – erfarenhet från Jeeves är meriterande

• Talar och skriver svenska och engelska flytande

• Kunskaper i Excel

• Tekniskt förståelse/intresse för branschrelaterade produkter.

Vi lägger alltid stor vikt vid dina personliga egenskaper och du bör trivas med att jobba i ett högt tempo och ha en god förmåga att skapa kontakter och bygga goda relationer.

Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring rollen är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jasmine Jansson på jasmine.jansson@2complete eller +46 70 744 33 63

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kategori

Försäljning

Sista ansökningsdag

2022-09-29

Placering

Uppsala

Anställningsform

Tillsvidareanställning
Heltid

Kontaktperson

Jasmine Jansson
Ansök här

Om resultatet räknas - kontakta oss idag!


Alla rättigheter © 2Complete AB
Skicka ett meddelande så återkommer vi!
Formuläret innehåller fel. Kontrollera formuläret och försök igen. Tack!

Tack för ditt meddelande!

Göteborg
  • Kungsportsavenyn 21
  • 411 36 Göteborg
  • +46 8 445 43 44
  • info@2complete.se
2COMPLETE AB
Stockholm
  • Sveavägen 33, 5tr.
  • 111 34 Stockholm
  • +46 8 445 43 44
  • info@2complete.se
Skicka ett meddelande så återkommer vi!
Formuläret innehåller fel. Kontrollera formuläret och försök igen. Tack!

Tack för ditt meddelande!