Team Manager Accounting sökes till nystartad Byrå

Dina arbetsuppgifter
Är du en affärsfokuserad, driven och auktoriserad Redovisningsekonom som vill ta nästa steg i karriären? Vill du bli en del av uppbyggnaden av en byrå och arbeta i en ledande befattning? Då har vi möjligheten för dig här.

Vår kund är en koncern i stor tillväxt och de söker rätt person för att starta upp deras nyförvärv som är en Redovisningsbyrå. I rollen som Team Manager Accounting söker vi en erfaren Redovisningsekonom som vill ta huvudansvar över teamet, kunder samt det dagliga operativa arbetet. Du hanterar komplex ekonomisk löpande bokföring så som exempelvis koncern, nyförvärv och börsnoteringar. I rollen kommer du att ha fullt personalansvar och coacha, stötta samt utbilda befintlig personal. Du kommer även att verka operativt och ha kundansvar över egna kunder. Du rapporterar direkt till VD/ Styrelse.

Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund. Det finns mycket goda möjligheter till utveckling för rätt person, både i teamet och i organisationen.


Om företaget
Mer information ges vid intervju.

Din profil
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och med flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning, konsolidering, samt med goda kunskaper om regelverk och IFRS. Du har med fördel arbetat i en outsorcingmiljö och du har en god kunskap kring att arbeta kundnära. Det är högt meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult och/ eller revisor. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift och har en hög systemkunskap.

Som person vill vi att du är social, flexibel och förändringsbenägen. Du uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö med många kontaktpunkter och uppgifter. Du tar ett högt individuellt ansvar över ditt arbete och det är självklart att alltid fokusera på att ge det lilla extra för kunden. Du har en god förståelse för detaljer utan att tappa helhetsperspektivet samt en utvecklad känsla för affären och verksamheten. Vidare ser vi även att du har en prestigelös och positiv inställning samt stimuleras av att möta nya människor och miljöer.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Anna Magnusson på telefon 076- 869 30 48 eller anna@2complete.se



Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kategori

Ekonomi/Finans

Sista ansökningsdag

2021-11-06

Placering

Stockholm

Anställningsform

Tillsvidareanställning
Heltid

Kontaktperson

Anna Magnusson

Rekryteringschef Tjänstemän

Anna Magnusson

Anna Magnusson

Rekryteringschef Tjänstemän

Ansök här

Om resultatet räknas - kontakta oss idag!


Alla rättigheter © 2Complete AB
Skicka ett meddelande så återkommer vi!
Formuläret innehåller fel. Kontrollera formuläret och försök igen. Tack!

Tack för ditt meddelande!

2COMPLETE AB
Stockholm
  • Sveavägen 33, 5tr.
  • 111 34 Stockholm
  • +46 8 445 43 44
  • info@2complete.se
Göteborg
  • Kungsportsavenyn 21
  • 411 36 Göteborg
  • +46 8 445 43 44
  • info@2complete.se
Skicka ett meddelande så återkommer vi!
Formuläret innehåller fel. Kontrollera formuläret och försök igen. Tack!

Tack för ditt meddelande!