Operativ Sales Manager sökes till globalt bolag

Dina arbetsuppgifter
Är du en driven, strategisk och kommunikativ ledare som brinner för att sälja? Motiveras du av att utveckla kunder, affärer samt uppnå resultat? Då har vi möjligheten för dig här.

Vår kund är i behov av en operativ Säljchef som kan driva egen försäljning, stötta och coacha medarbetarna samt identifiera och kartlägga nya affärsmöjligheter. Företagets marknad och kunder finns inom auktioner för tunga fordon/ maskiner.

Som en del i säljteamet, ansvarar Säljchef för såväl eget säljdistrikt som nyckelkunder, det övergripande ekonomiska resultatet och för att tillhandahålla ledning och ledarskap till säljteamet i Sverige. Du säkerställer att bolagets säljstrategier, arbetssätt och planer utvecklas, genomförs och uppnås. Stöttar tillväxten av bolagets kärnverksamhet med online auktioner, abonnemang, annonsering och andra viktiga verksamheter samt ansvarar för att skapa ett väl fungerande och presterande säljteam som kommer att öka intäkter, antal kunder och stärka kännedomen om företaget i Sverige.

Start omgående eller enligt överenskommelse, stor vikt läggs vid personlighet.


Om företaget
Vår kund är ett globalt bolag som är en stor aktör inom auktioner av tunga fordon. Mer information ges vid personlig kontakt.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande roller inom maskinbranschen, förslagsvis uthyrningsbolag, generalagenter eller återförsäljare. Du har tidigare arbetat som ledare med försäljning B2B och det är högt meriterande med erfarenhet av digitala processer och online-tjänster. Vi ser gärna att du har en hög kunskap inom system/IT samt ett strategiskt tankesätt.

Som person är du driven, flexibel och initiativtagande. Du föredrar att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften och många kontaktytor. Du är en tydlig ledare med god ledarförmåga samt engagemang för dina medarbetare. Du motiveras av utmaningar och har modet att driva igenom affärer. Vidare är det viktigt att du i din roll är ödmjuk, kommunikativ och har förmågan att skapa goda relationer med kunder samt kollegor.


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kategori

Ledning/Management

Sista ansökningsdag

2021-10-08

Placering

Stockholm

Anställningsform

Tillsvidareanställning
Heltid

Kontaktperson

Anna Magnusson

Rekryteringschef Tjänstemän

Anna Magnusson

Anna Magnusson

Rekryteringschef Tjänstemän

Ansök här

Om resultatet räknas - kontakta oss idag!


Alla rättigheter © 2Complete AB
Skicka ett meddelande så återkommer vi!
Formuläret innehåller fel. Kontrollera formuläret och försök igen. Tack!

Tack för ditt meddelande!

2COMPLETE AB
Stockholm
  • Sveavägen 33, 5tr.
  • 111 34 Stockholm
  • +46 8 445 43 44
  • info@2complete.se
Göteborg
  • Kungsportsavenyn 21
  • 411 36 Göteborg
  • +46 8 445 43 44
  • info@2complete.se
Skicka ett meddelande så återkommer vi!
Formuläret innehåller fel. Kontrollera formuläret och försök igen. Tack!

Tack för ditt meddelande!