Business Controller sökes till stort bolag

Dina arbetsuppgifter
Är du en erfaren Business Controller som söker nya utmaningar? Vill du arbeta nära verksamhetsledningen och var med och bidra samt påverka organisationen? Då har vi rollen för dig.

I rollen som Business Controller har du en strategiskt viktig roll i arbetet med att driva och utveckla effektiva processer för ekonomistyrning inom regionen. Du är Regionchefens högra hand i ekonomistyrningsfrågor och stöttar aktivt resultatansvariga för att utveckla resultatet. Du tar en aktiv roll i regionens fortsatta utveckling och ingår i dess ledningsgrupp. Du rapporterar till Affärsområdescontrollern och ingår i ett team med i dagsläget fem andra controllers.

Dina huvudsakliga ansvarsområden som Business Controller är:
o Stötta verksamhetens chefer i frågor som rör ekonomistyrning och resultatutveckling
o Leda, samordna och utföra
- Bokslut
- Budget, estimat och prognos
- Handlingsplaner och gap-analys
- Cash Flow
o Rapportering, uppföljning och analys
o Identifiera och driva förbättringsprocesser inom kontrakt och affärsområde
o Delta i företagets interna utvecklingsprojekt
o Utveckling av nya rutiner och verktyg

Det kommer att förekomma resor i tjänsten. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt hos kund.


Om företaget
Mer information om företaget ges vid personlig kontakt.

Din profil
Vi söker dig som är civilekonom eller som har motsvarande ekonomiutbildning med företrädesvis redovisnings- eller ekonomistyrningsinriktning. Du har arbetat som Business Controller tidigare och har erfarenhet från arbete med redovisning, bokslut och prognoser. Erfarenhet av att bidra i processer som affärsutveckling och affärskalkylering samt processer kring automatisering är meriterande. Erfarenhet av digitalisering samt olika IT-system är önskvärt i den här rollen. Du är en avancerad användare av MS Office, främst Excel, och använder och är van vid att arbeta i ekonomisystem, gärna Power BI.

För att passa in i rollen tror vi att du har en god uppfattningsförmåga, ett logiskt och analytiskt tänkande samt förmågan att följa upp. Vi söker vi dig som är flexibel och en god kommunikatör. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara ekonomiska detaljer för personer som inte har ekonomi som huvudsyssla. Vidare genomför du professionella presentationer och du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du är självgående och van vid att samla in den information du behöver för att kunna fatta välgrundade beslut.

Du är skicklig på att prioritera rätt även under tidspress och van vid att jobba mot korta deadlines och under ständigt föränderliga förutsättningar. Som person har du hög integritet och mod att ifrågasätta och utmana nuvarande processer för att skapa effektivitet och ökad lönsamhet.

För denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och för rätt personer finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Anna Magnusson på telefon 076- 869 30 48 eller anna@2complete.se. Intervjuer kommer att ske i augusti.



Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kategori

Ekonomi/Finans

Sista ansökningsdag

2020-08-30

Placering

Stockholm

Anställningsform

Tillsvidareanställning
Heltid

Kontaktperson

Ansök här

Om resultatet räknas - kontakta oss idag!


Alla rättigheter © 2Complete AB
Skicka ett meddelande så återkommer vi!
Formuläret innehåller fel. Kontrollera formuläret och försök igen. Tack!

Tack för ditt meddelande!

2COMPLETE AB
Stockholm
  • Sveavägen 33, 5tr.
  • 111 34 Stockholm
  • +46 8 445 43 44
  • info@2complete.se
Göteborg
  • Kungsportsavenyn 21
  • 411 36 Göteborg
  • +46 8 445 43 44
  • info@2complete.se
Skicka ett meddelande så återkommer vi!
Formuläret innehåller fel. Kontrollera formuläret och försök igen. Tack!

Tack för ditt meddelande!